محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

چگونه یک ITMAN با کلاس شویم ؟

این مطلب رو به صرف خنده و مزاح برای عزیزان توسینسو منتشر می کنم و فقط قصد خندیدن هست و دوست ندارم به عزیزان و همکارانی که در این حوزه فعالیت می کنند خدای ناکرده توهین کرده باشم و اگر عزیزان ناراحت بشند مطمئن باشید مطل رو به کلی از وب سایت حذف خواهم کرد ، هر چند می دونم که عزیزانی که واقعا ITMAN هستند و تخصص واقعی دارند هیچوقت با این مقاله ها و موضوع های خنده دار به عنوان یک کار جدی برخورد نمی کنند و اونها هم با ما می خندند و لذت می برند. خطاب ما در اینجا خدمت عزیزانی است که تازه وارد هستند به دنیای فناوری اطلاعات و فقط از فناوری اطلاعات و ITMAN ای فقط و فقط خوشتیب بودن و نحوه حرف زدن و کلاس گذاشتنشون متفاوت شده و در عمل هیچ تفاوتی در سطح دانششون به وجود نیومده ، برای اینکه ناراحتی به وجود نیاد من خودم رو همیشه مثال میزنم که به عزیزان و همکاران توهین نشده باشه ، خوب نکاتی که شما رو تبدیل به یک ITMAN با کلاس می کنه رو خدمتتون عرض می کنم :

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
  1. اگر مدرس IT هستید مرتب از واژه Give Up کردن استفاده کنید !!! خداییش منم نمیدونستم چیه ولی استادی داشتیم که همش میگفت این قسمت رو Give Up کنید و ما هم مثل اوسکولها نگاهش می کردیم و فکر می کردیم که اگر بپرسیم Give Up چیه دعوامون میکنه !! خیلی با کلاسه ... هر جا سر تدریس کم آوردید بگید این قسمت رو Give Up می کنیم ... خیلی خوبه ... جواب میده ... دانشجوها هم باهاتون تکرار می کنن Give Up می کنیم ( خودتون برید ببینید Give Up یعنی چی D: )
  2. حتما در همه جا در تمامی عکس ها از کراوات استفاده کنید . اصلا مزه ITMAN بودن این است که با کراوات عکس بگیرید و در اینستاگرام و فیسبوک و تلگرام Share کنید ... ترجیحا هر بار از کراوات های مختلف با رنگهای مختلف ، در صورت لزوم با گره های مختلف استفاده کنید ، به هیچ عنوان نباید با تی شرت و ... در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کنید.
  3. لغات و کلمات را باید خیلی انگلیسی و با لهجه خفن British ترجیحا تلفظ کنید ، مثلا نباید بگویید وب سایت ( Vebsite ) باید بگویید وووب سایت ( wwebsite ) ، برای اینکار لبهای خود را غنچه کرده و سپس واژه وووو را تلفظ کنید .
  4. اگر کسی بصورت عامیانه در خصوص فناوری اطلاعات صحبت کرد حتما از او غلط املایی بو تلفظی بگیرید ، مثلا اگر کسی گفت دامین حتما تاکید که کنید که این در فرهنگ شما دومین است و برگرفته از از واژه Domain است و این یک اشتباه رایج است که همه ITMAN ها دارند و کلی بحث و کش بدید که طرف شما به غلط کردن بیوفتند..
  5. یکی از واژه هایی که باعث می شود شما خیلی خارجی محسوب شوید و ثابت شود که مدرک شما ارجینال است واژه هاست و هاستینگ است ، یعنی اگر کسی واژه هاست و هاستینگ را به زبان آورد می توانید با خشونت برخورد کنید و بگویید که اصل این واژه هوستینگ یا هوست است نه هاست ... ( لطفا قسمت وو بصورت مدح و کشیده تلفظ شود ... هووووستتت )
  6. تعجب های شما نباید عادی باشد ، یعنی به قول خودمانی نباید اینجوری تعجب کنید ( نه بابا ، ای وولل ، یخ بابا !!! ) همه تعجب های شما باید به شکل خارجی باشد یعنی به جای نه بابا باید بگید واو ( Wow ) توجه کنید حرف V باید از تلفظ های شما خارج شده و W جایگزین شود. در صورت بروز مشکل خاص از فحش های ناموسی و ... بپرهیزید شما می توانید از واژه ای مثل اوه شیت ( Oh Shit ) استفاده کنید ، خیلی با کلاسه من تست کردم همه نگاهم کردن گفتن تو چقدر خارجی هستی D:
  7. مدرک بین المللی گرفتید ؟ سعی کنید همه را از بالا نگاه کنید ، انگار که نوکر شما هستند ، چون آنها مدرک بین المللی ندارند ، اصلا مدرک بین المللی گرفتید می توانید بزنید به در و دیوار خیلی خوب است ، در کنار مدارک بین المللی خود عکس بگیرید و در اینستاگرام و ... به اشتراک بگذارید و خودتان را دقیقا روی اسم مدرکتان Tag کنید .
  8. همه عکس های خودتان را در میان انبوهی از کتاب ها و مدارک بین المللی که در در و دیوار هستند بگیرید ، جواب میده .. من تست کردم همین الان ببینید چقدر قشنگه عکس پروفایلم ... تازه ریش پروفسوری هم دارم.
  9. ریش پروفسوری بزارید ، از نوع نیمه پروفسوری ، تمام پروفسوری ، کمی تا قسمتی پروفسوری ، قطره ای ، برچسبی و ... مهم است که ریش شما ساده نباشد .. سیگار هم یادتون نره این هم در عکس ها جواب می دهد ، اصلا سیگار برند داشته باشید خیلی خوبه ... انگار خیلی خارج هستید.
  10. کتاب زبان اصلی بگیرید و عکس بگیرید ، نیاز چندانی به مطالعه کتاب نیست ، همینکه شما کتابها را در جایی قرار بدهید که در عکس وجود داشته باشد کفایت می کند و نشان می دهد که شما خیلی خارجی هستید ، الان به عکس پروفایل من توجه کنید ، کلی کتاب خارجی داره ، این خیلی با کلاسه نه ؟ D:
  11. دائما در خصوص زمانی صحبت کنید که برای آزمون به خارج از کشور رفته اید و چه اتفاق هایی برایتان رخ داده است ، به هویت ایرانی شما گیر داده اند ، باید طوری القاء شود که شما در زندان گوانتانامو بوده اید ، همیشه در خصوص تغییرات زیادی که بلاد کفر ( خارج ) با ایران دارد صحبت کنید ، که فرهنگشان ال است و بل است و جیمبل است ... این بلاد کفر ( خارج ) نیاز نیست خیلی دور باشد همین ارمنستان هم جواب می دهد ...
  12. خودمانی صحبت کردن را کلا فراموش کنید ، مثلا اگر یک رفیق 10 ساله داشتید بعد از برگشتن از خارج باید خیلی با کلاس با دوستتان صحبت کنید ، مثلا دیگه نباید بگید چطوری کچل ؟ باید با دوستان محترمانه صحبت کنید ، مثلا بگید سلام خوب هستید شما ؟ این مدت چقدر ایران تغییر کرده !!! دوستی ها هم دوستی های قدیم ... سپاسگزارم ... ( این آخریش خیلی کاربردی هست ، تازه به جای سلام هم باید بگید درود ، به جای خداحافظی بگید بدرود ، به جای احوالپرسی بگید اندروید ( این ابداع خودم بود )

خلاصه اینجوری شما یک ITMAN با کلاس خارجی میشید ، اگر پیشنهادات دیگه ای برای بهتر شدن کیفیت خارجی بودنم دارید بگید که سریع اعمال کنیم ، از قافله عقب نیوفتیم ... پیشاپیش از نظرات شما دوستان سپاسگزارم


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات