حمیده سلامی
دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

18 روش موثر تبلیغات در تجارت الکترونیک که باید بشناسید

چگونه تبلیغات خود را موثرتر کنیم؟ در این مقاله قصد دارم شما را با انواع مختلف تبلیغات آنلاین در سطح اینترنت برای ایجاد یک کسب و کار نو در تجارت الکترونیک آشنا کنم. به این ترتیب پیشنهاد می کنم این مقاله را تا آخرش بخونید.از آنجایی که روش ها در بازاریابی دیجیتالی بسیارند این مقاله را به دو قست تقسیم می کنیم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
  1. منتشر کردن محتوای ارزشمند : یکی از عوامل بسیار موثر در دیجیتال مارکتینگ منتشر کردن محتوای ارزشمند است که می بایست در نوشتن یک محتوا برای وبسایت یا وبلاگ خود به نیازها و سوالات کاربر توجه کنید و سعی کنید محتوایی ایجاد کنید تا پاسخگوی نیازهای کاربران باشد.
  2. ساختن ویدیوهای آموزشی : یکی دیگر از عوامل موثر ساختن ویدیوهای آموزشی است که کاربران از آن استقبال می کنند به این منظور که آموزش های ویدیویی را بهتر از آموزش های متنی و تصویری می پسندند.
  3. فعالیت در شبکه های اجتماعی : فعالیت در شبکه های اجتماعی به ویژه : اینستاگرام،توییتر،فیسبوک و لینکدین یکی از عوامل موثری است که می توانید کسب و کار خود را به سایر افراد معرفی کنید.
  4. استفاده از تبلیغات کلیکی : یکی دیگر از عوامل مهم که موجب پیشرفت در تجارت الکترونیکی است استفاده از تبلیغات کلیکی می باشد. با ساختن بنرهایی که معرفی کننده ی محتوای وب شماست و قراردادن آنها در سایر وبسایتها باعث میشود تا تنها با یک کلیک کاربران وارد وبسایت و کسب و کار شما شوند.
  5. طراحی اینفوگرافی : از آنجایی که افراد دیدن تصاویر گرفیکی که نمایانگر یک مطلب باشد را بیشتر از خواندن یک مطلب بسیار طولانی می پسندند ،طراحی اینفوگرایکی که نشانگر محتوای وبسایت شما باشد می تواند در جذب مخاطبان و کاربران موثر واقع شود.
  6. بازیابی داده های قدیمی : شما به عوان یک تولیدکننده ی محتوا باید در نظر داشته باشید که کاربران چه نوع از مطالب شما را می پسندند به این ترتیب هر از چند گاهی مطالب قدیمی تر را مجددا بازیابی کنید برای مثال لینک آنهارا در شبکه های اجتماعی خود بنویسید و افراد را به آن هدایت کنید در مقاله های بعدی خود به آن اشاره داشته باشید و مواردی از این قبیل.
  7. فعال بودن در لینکدین : سعی کنید به عنوان یک صاحب کسب و کار و کارآفرین در شبکه اجتماعی خود به گونه ای فعالیت کنید تا دنبال کننده های خود را به مشتریان کسب و کارتان تبدیل کنید به این صورت که در لینکدین جملات و اظهار نظر های خود را بنویسید و به کامنت های مخاطبان جواب دهید،از تخصص های خود و تجربه های کاری تان صحبت کنید و با فعال بودن ترافیک سایت خود را ارتقا دهید.
  8. بازیافت کردن محتوا : به عنوان یک تولیدکننده ی محتوا ، محتوای گذشته خود را ارزیابی کنید و در صورت مورد پسند بودن برای کاربران هراز چند گاهی مجددا آنها را بروزرسانی کرده و دوباره به اشتراک بگذارید.
  9. ارائه ی خدمات ویژه به مشتریان : به عنوان یک کارآفرین تجارت خود را ارزیابی کنید ،رقبای مشابه کسب و کار خود را بشناسید و استراتژی های آنها را مورد بررسی قرار دهید سپس با در نظر گرفتن خدمات ویژه تر به مشتریان ازآنها بخواهید شما را انتخاب کنند.
  10. همکاری کردن با دیگران : به عنوان یک صاحب کسب و کار برای اینکه برند خودتون رو به همه معرفی کنید می بایست با دیگران نیز همکاری کنید و این همکاری می تواند با یک برند و شرکت معتبر دیگر باشد و یا با کارکنان صاحب کسب و کار،بنابراین یک کارآفرین نمی تواند بدون هیچ همکاری و تبلیغاتی برند خود را به دیگران معرفی کند.
  11. طراحی کارت ویزیت جذاب : از دیگر عوامل موثر تبلیغاتی می توانیم به داشتن یک کارت ویزیت جذاب اشاره کنیم که در تجارت الکترونیکی هم کارت ویزیت می تواند یک لوگوی جذاب و مطرح کننده ی برند باشد.
  12. استفاده از خلاقیت : هر فعالیتی برای اینکه از سایر فعایت ها متمایز گردد و بهتر و بیشتر دیده شود نیازمند خلاقیت است.بنابراین تجارت الکترونیک و تبلیغات آنلاین نیز خلاقیت می طلبد که برای مثال شما باید در طراحی لوگو،وبسایت و یا هر طرح دیگری از برندتون از خلاقیت منحصر به فرد استفاده کنید.این خلاقیت می تواند در به کار گیری رنگ ها،استفاده از یک شعار مشترک،جمله ی منحصر به فرد و....باشد.
  13. میزبانی یک رویداد یا کلاس آموزشی : یکی دیگر از عوامل موثر تبلیغاتی میزبانی است که می تواند در قالب میزبانی یک رویداد مثل نمایشگاه،کارگاه و... ویا میزبانی یک کلاس آموزشی صورت گیرد به این ترتیب شما می توانید نام تجاری خود را به دیگران معرفی کنید.
  14. گرفتن کارت اعتباری دیگران : زمانیکه شما میزبانی یک رویداد یا کلاس آموزشی را برعهده می گیرد و یا در مکانی حاضر می شوید سعی کنید با گرفتن کارت تجاری دیگران و یا جویا شدن از نام برند آنها و حتی پر کردن فرم توسط افراد برای نوشتن ایمیل شان و..... با آنها همچنان در ارتباط باشید و خبرها و رویدادهای سایت خود را برای آنها بفرستید تا مطلع شوند.
  15. بازاریابی از طریق ایمیل : بازاریابی از طریق ایمیل از روش های قدیمی در این حوزه است که صرفا شما با داشتن ایمیل افراد می توانید آنها را از تخفیفات،مهم ترین اخبار و رویدادها و...مطلع کنید.
  16. تبلیغ کردن از طریق ماشین : شاید شما هم این مدل تبلیغات را دیده باشید که ماشین هایی رو با آرم شرکت پوشانده و با نوشتن شعارهاو نام آن برند تجاری برروی اتومبیل در رویدادها و نمایشگاه های متعدد شرکت می کنند و به این ترتیب نام تجاری خود را معرفی می کنند.
  17. استفاده از بادکنک های تبلیغاتی :
  18. شرکت در مسابقات محلی : شرکت در مسابقات محلی،شهری یا منطقه ای هم در این حوزه موثر واقع می شود.

حمیده سلامی
حمیده سلامی

دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر _ IT

نظرات