حمیده سلامی
دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

نکات کاربردی در تجارت سیار یا Mobile Commerce

همان طور که ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشرفت می کند پابه پای آن ابزارآلاتی که عموم مردم نیز برای تماس و ارتباط با دوستانشان استفاده می کنند نیز تغییر می کند به دنبال این تغییرات شاهد تلفن های همراه هوشمند بسیاری هستیم که سالانه تولید می شوند و قابلیت های جدید تری نیز به آپشن های آنها افزوده می گردد چرا که تولید کنندگان اسمارت فون ها می دانند که هر چه بیشتر می گذرد نیاز مردم به موبایل ها بیشتر می شود و در نتیجه نیاز دارند تا خیلی از فعالیت های خود را از طریق گوشی های همراهشان و یا تبلت ها و هر نوع دستیار دیجیتالی شخصی دیگری مدیریت کنند بنابراین رعایت نکات زیر در تجارت سیار ضروری است:

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
  1. بهینه سازی سایت برای موبایل :وبسایتها باید به گونه طراحی شوند که در موبایل ها و صفحات کوچک نیز قابل مشاهده باشند و مردم بتوانند محتوا را به درستی در آن ببینند این مدل از طراحی را معمولا طراحی رسپانسیو یا واکنش گرا می گویند.
  2. اپلیکیشن ایمیل برای موبایل
  3. شبکه های اجتماعی برای موبایل :جدیدترین راه ارتباطات و تعامل بین افراد شبکه های اجتماعی هستند که توسعه دهندگان نرم افزار به طراحی آنها می پردازند.
  4. کانالهای ارتباطی جهت ایجاد کمپین : کانالهای تلگرامی را در نظر بگیرید که افراد با اعتقادات خاصی در آن جمع می شوند و اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند مانند کانالهای هواداری تیم های فوتبال.
  5. ویدیو :ایجاد ویدیو هایی که بهینه شده برای نمایش در صفحات موبایلها و یا تبلت ها هستند از عوامل موثر در تجارت سیار است.

حمیده سلامی
حمیده سلامی

دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر _ IT

نظرات